duminică, 5 iulie 2009

Papusa Tincuta



Papusa Tincuta a fost produsa in anii '80-85 la fabrica Aradeanca, are 56 cm lungime si a fost produsa in 2 variante:cu parul scurt si cu parul lung.
 Capul este din cauciuc, iar restul corpului este din plastic tare, cu mecanism sonor la spate.Capul, ochii si membrele sunt mobile.
Varianta cu parul scurt: este imbracata cu un body alb, sosete, o camasuta alba si o rochita cu bretele incretite.Are pe cap si o palariuta ca o bonetica.
Varianta cu parul lung e mai noua, adica produsa intre '85-'90, imbracata intr-o salopeta cu maneci scurte, cu papucei si sosete, fara mecanism sonor la spate(are numai urma de la matrita initiala).

Tincuta este cea mai veche dintre papusi. A ajuns la mine cand aveam 5 ani, iar intrarea ei in posesia mea a fost incununata de un toc de bataie pe care l-am primit de la taica-meu.

Era blonda, cu ochii verzi deschis. Acum are parul alb, la fel de cret si scurt.
A trecut prin multe razboaie: pixurile incercate de fratele meu pe fata ei, apa pe care i-o turnam prin spate, ca sa bea, picioarele rupte de niste musafiri si, ulterior, gaurite de noi cu niste cuie, pentru a o repara.
Ochii verzi, care ramasesera fara gene au primit gene din par natural, iar la spate i-am pus un mecanism functional de la alta papusa.
Dar... a rezistat... e destul de mare acum... are 32 de ani!
In poza de mai jos este Tincuta in ziua in care am primit-o.Era minunata si este si acum!
Sper sa ii pot face hainutele asa cum le avea candva.

2 comentarii:

  1. Tincuta este o papusa fabricata la Fabrica de jucarii Aradeanca, cam prin anii 1982-1984.Are 53 cm inaltime, capul este din cauciuc moale, iar restul corpului din plastic tare.
    Este foarte asemanatoare ca si expresie a fetei cu papusa Ioana. Probabil fruntea ceva mai lata a Tincutei face diferenta.
    Am primit-o de cand am implinit 5 ani: pe moment eram prea suparata sa vad cat era de draguta.
    Avea parul scurt, inelat si blond(alb, ca asa era moda), ochii verzi si o rochita alba cu floricele verzi si bretelute.
    Pe dedesubt avea o camasuta alba si body, purta sosetele albe si papucei albi cu o bretea si striuri pe talpa.
    Si avea prins de rochita un mic medalion din plastic, negru, pe care era sigla firmei Aradeanca, pe atunci era un urs cu un ochi inchis si unul deschis, si, probabi, numele.
    Tarziu, am descoperit ca avea scris numele in cap.
    Fotografia de mai sus este facuta chiar in ziua cand am primit-o pe Tincuta.
    Cred ca Tincuta a fost cea care m-a facut sa imi placa mai toate papusile din acea perioada, fabricate la Aradeanca.

    RăspundețiȘtergere
  2. De la modelul Ioana, care are 53 cm inaltime, s-au mai produs si multe alte modele asemanatoare, adica avand acelasi corp, dar diferind doar matrita care a dat figurile mai mult sau mai putin diferite ale papusilor.
    Nu stiu daca este doar impresia mea, dar cred ca unele modele de papusi care prin anii 70-80 se numeau intr-un fel, acum se produc sub alte denumiri, desi este vorba de exact aceeasi matrita pentru expresia fetei.
    Papusi tip Ioana, de 53 cm sunt:
    -Ana,Alexandrina,Alina-Caterina,
    -Camelia,Catalina(prima varianta, din anii 89-90)
    -Despina
    -Kizi(papusa negreasa)
    -Liliana
    -Marinela
    -Nadia(in variante diferite, din 1976 si din 2010),Nicoleta
    -Rodica,Romana
    -Silvia
    -Tatiana,Tincuta,
    - Veronica, Viviana

    Probabil ca sunt mai multe decat am gasit eu, insa, cum nu am alte surse de informatie decat propriile cautari, scriu doar atat.

    RăspundețiȘtergere